نکاتی درباره ی گوشی

 در مواقع بسیار ضروری یا اضطراری ، تلفن موبایل یا سلولی تان می تواند به عنوان یک نجات دهنده ی زندگی یا یک وسیله ی  اضطراری برای حفظ بقاء تان عمل نماید. مواردی را که قادر خواهید بود با تلفن همراه یا سلولی تان انجام دهید، در ذیل ذکر گردیده اند:

الف - گرفتن شماره 112 با موبایلتان 
 اگر متوجه شدید که خارج از شبکه سرویس دهنده یا اپراتور مورد استفاده تان هستید و با یک حالت اضطراری یا اورژانس روبرو شده اید، شماره 112 را شماره گیری نمایید. تلفن همراه یا موبایل تان برای پیدا نمودن هرشبکه موجود جهت برقرار نمودن تماس، جستجو  می نماید. جالب است بدانید که اگر صفحه کلید تلفن همراهتان قفل باشد باز هم قادر به گرفتن این شماره خواهید بود .

ب - آیا کلیدهایتان را در اتومبیل قفل شده تان جا گذاشتید؟ 
 آیا اتومبیل تان دارای وسیله ی فعال شونده از راه دور یا ریموت  (Remote) جهت باز کردن قفل ها می باشد؟ این موضوع ممکن  است روزی به دردتان خورده و مفید واقع شود. یک دلیل خوب  جهت داشتن یک تلفن همراه اینست که اگر شما کلیدهایتان را در اتومبیل تان با درهای قفل شده جا گذاشته باشید و کلیدهای زاپاس در خانه تان باشد با تلفن همراه شخص ساکن در خانه تان با استفاده از تلفن همراه خودتان تماس بگیرید. تلفن همراه تان را در حدود یک فوت (48/30 سانتیمتر) نزدیک در اتومبیل تان نگه داشته و از شخص مستقر در خانه بخواهید همزمان با اینکه کنترل از راه دور یا ریموت باز کردن درب اتومبیل شما را نزدیک تلفن همراهش نگاه داشته، دگمهء Unlock (باز کردن قفل درب اتومبیل تان) را فشار دهد. سپس قفل درب های اتومبیل شما باز خواهد شد. و از اینکه شخصی مجبور به آوردن دستگاه ریموت قفل اتومبیل شما شود، جلوگیری خواهد شد. در این حالت، فاصله هیچ مشکلی را به وجود نمی آورد . و شما میتوانید صدها مایل دورتر از خانه تان باشید. اگر بتوانید به شخصی که دارای "ریموت – Remote " دیگر اتومبیل تان می باشد، دسترسی پیدا کرده قادر خواهید بود از  این طریق درب های قفل شده اتومبیلتان را باز نمایید.
(* ناشر این مطلب اضافه مینماید که این مورد خوب کار کرده و مشکلی ندارد! او این مسئله را امتحان نموده و توانسته دربهای قفل شده اتومبیلش را از طریق یک تلفن همراه یا موبایل باز نماید.*)


ج - مقدار شارژ مخفی تلفنهای همراه: تصور کنید که شارژ باتری 

تلفن همرا تان بسیار کم میباشد، و شما در انتظار یک تلفن مهم می باشید و شارژرتان نیز همراه تان نیست. تجهیزات نوکیا با یک ویژگی ، " شارژ رزرو شده "، به بازار ارائه میشوند؟؟. جهت فعال نمودن این ویژگی کلیدهای *3370# را به ترتیب از چپ به راست بر روی صفحه کلید موبایلتان فشار دهید و تلفن همراهتان کارش را با شارژ  رزرو شده اش مجددا" شروع خواهد نمود و سپس 50% افزایش انرژی (شارژ) در باتری اش را نشان خواهد داد.

د - چگونه گوشی تلفن همراه سرقت شده تان را غیر قابل استفاده نمایید؟ 

برای این که شماره سریال تلفن همراه تان را چک نمایید، کاراکترهای زیر را به ترتیب از چپ به راست از طریق صفحه کلید تلفن همراه تان وارد نمایید: #06#* . پس از وارد نمودن کاراکترهای بالا، یک کد دیجیتالی 15 رقمی بر روی صفحه نماش تلفن همراهتان ظاهر می شود. این شماره 15 رقمی برای گوشی شما منحصر بفرد می باشد. این شماره را یادداشت و در مکان امنی نگاهداری و حفظ نمایید. زمانی که تلفن همراهتان سرقت شد، می توانید به فراهم کننده خدمات یا اپراتور تلفن همراه تان تلفن زده و به آنها این کد 15 رقمی شماره سریال تلفن همراه تان را بدهید. اپراتورتان سپس قادر خواهد بود که گوشی سرقت شده را مسدود و غیر قابل استفاده نماید و از اینرو حتی اگر سارق سیم کارت درون تلفن همراه تان را نیز عوض نماید، تلفن همراه تان کاملا" غیر قابل استفاده خواهد بود. احتمالا" تلفن همراه سرقت شده تان را مجددا" پس نخواهید گرفت، اما حداقل مطمئن خواهید شد که هر شخصی آن را سرقت نموده قادر به استفاده و یا فروش آن نخواهد بود.
اگر موارد ذکر شده در بالا را انجام دهید، دیگر دلیلی برای سرقت  تلفنهای همراه وجود نخواهد داشت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد